dinsdag 19 januari 2010

"SIMS"


08.00 uur
Wat een bof, wat een mazzel! Poezenbeest denkt "het is zondag dus ik slaap vandaag lekker uit!". Ik dus ook! Ons dagelijks ritueel zet zich pas in tegen achten en ik ben een gelukkig mens.

09.30 uur
Na anderhalf uur obsessief het nieuws gecheckt te hebben en geconcludeerd te hebben dat er geen nieuw nieuws is (wat is dat toch op zondag, dat iedereen maar aanneemt dat ik wel wat langer op vers nieuws kan wachten? Kom op, aan de slag en zet dat nieuws op teletekst en internet, luie varkens!), ga ik me maar douchen. Ik doe eens gek gooi het geplande schema helemaal om.

10.00 uur
Mijn hoofd besluit pijn te hebben. Oké. Ook goed. Wat jij wil. Ik neem een Ibuprofen, sla het föhnen maar over en onder het mom van "Posh heeft vast ook wel eens een slechte dag" trek ik mijn trainingsbroek aan met een supergrote trui. Ik smeer voor de vorm toch wat schmink op mijn gezicht en bedenk dat het eindresultaat niet eens zo slecht is. Hmmmm.. Zou ik dan toch meer Sporty Spice zijn? Ik besluit dat ik vandaag behalve erg sporty looking ook een domestic goddess zal zijn. Manlief wrijft zich verlekkerd in de handen bij het idee en ik begin het vermoeden te krijgen dat hij en ik ieder een héél ander beeld hebben van een domestic goddess. Ik negeer het gevoel en pak het kookboek van Nigella L. erbij en maak een boodschappenlijstje. Niks bruine boterhammen bij het diner vanavond! Vanavond zullen wij een door mij samengesteld gezond en evenwichtig diner eten van rode kool, draadjesvlees en aardappelpuree.

11.00 uur
Ik stap in Ieniemienie, gewapend met een boodschappenlijstje en race naar Jumbo. Ik raak mijn handige winkelwagenmuntje kwijt en zoek nog verwoed zo'n 5 minuten op de parkeerplaats, maar geef het op. Dan maar een domestic goddess zonder handige accessoires. Ik vlieg door de Jumbo heen, pak drie pakken geraspte rode kool (wie zegt dat een goede huisvrouw ook persé zelf de rode kool moet snijden?), een pak gesneden uien (met dit zware hoofd heb ik echt geen zin in tranen) en nog wat zeer gezonde en voor mij zeer ongebruikelijke ingrediënten.

11.30 uur
Ik heb erg rustig aan gedaan, 13,27 euro afgerekend voor een grote tas vol met voor mij buitenaards uitziende producten (ze hebben vreemde, door andere mensen ook wel “gezond” genoemde kleuren en ze moeten bereid worden in pannen in plaats van in het door mij zo frequent gebruikte en geliefde prik-en-ping-apparaat) en spoed me naar AH. Jumbo had geen runderlappen meer ("Nee mevrouw, het is zondag en bovendien waren ze in de aanbieding!" Mevrouw????????? Het komt vast door mijn keuze voor die vreselijk ouderwetse producten zoals rode kool dat deze snottebel mij mevrouw noemt! Ik besluit het zekere voor het onzekere te nemen en morgen nieuwe antirimpelcrème te kopen.). Nu moet ik ook nog naar AH om die stomme runderlappen daar te halen anders komt mijn nieuwe zorgvuldig opgestelde schema in de war.

11.55 uur
Ik rij een kwartier in de rondte voor een parkeerplek en sta nu braaf wachtend in de rij bij AH. Het is zondag, 11.55 uur en dus schijnbaar logisch dat je bij AH in de rij staat. Ik voel mijn hoofd zwaarder worden en mijn humeur zakken, dus ik moet hier snel weg. Ik reken af (24 euro voor 2 kleine plastic zakjes. Afzetters.) en wil snel weg want ik word opgeduwd door een homo met een slechte bui die kennelijk om 11.56 uur nieuwe plannen heeft, want hij heeft nogal haast. Ik gris mijn 2 kleine plastic zakjes van de band en dan gebeurt het: 1 zakje verliest zijn onderkant en daar vliegt door de AH mijn zorgvuldig verstopte ongezonde product: de satésaus. De caissière gilt, de homo steunt en kreunt en overal zit bruine smurrie. Op de grond, op de band, op de mandjes en er loopt een spoor richting klantenservice. Niet van zins het op te gaan ruimen (luister, ik ben wel werkloos maar het is en blijft voor mij ook zondag!) opper ik dat het meisje maar even iemand moet bellen om het op te dweilen. Ondertussen vind ik tussen de bruine smurrie het doosje satésaus, ik pak het met nog zo'n naar plastic tasje op en bind het tasje dicht. Ik besluit thuis maar te kijken wat er nog van te redden valt zodat ik het toch nog kan gebruiken op dat andere zorgvuldig verstopte ongezonde product: de bami. Het meisje pakt niet, zoals ze wel moet doen, de telefoon om hulp in te schakelen, maar nee, ze besluit dat het handiger is om door de overvolle AH te gillen: "Doekje! Doekje!!! Er heeft hier iemand HEEL ERG GEKNOEID! Het lijkt wel POEP!!! Kom nou met een doekje!". Dat is de druppel. Ik heb hoofdpijn, ik ben werkloos, ik wilde stiekem bami eten in plaats van gezonde zooi en er staat een homo die zijn lachen niet kan onderdrukken me aan te gapen of ik volkomen debiel en niet te redden ben. Ik loop in Oprah Winfrey's powerwalk de AH uit, spoed me naar Ieniemienie en besluit dat ik de rest van de dag binnen blijf.

12.15 uur
Ik kan me na dit debacle niet zetten tot het bereiden van de oh zo gezonde rode kool, laat staan dat ik me kan zetten tot het eindeloos sudderen van draadjesvlees. Ik ben vernederd, er zit satésaus op mijn broek, ik heb genoeg doorgestaan. Ik mag NU op de computer met mijn sims spelen, net zo lang als ik wil.

13.30 uur
Ik voel me toch schuldig vanwege het nutteloos doorbrengen van de tijd en besluit dat de rode kool makkelijker te bereiden is dan het draadjesvlees en trek mezelf over de streep. Als ik daar nou mee begin, dan doe ik daarna effe snel dat vlees! Onderin in de kast vind ik een braadpan in doos (Wow! Ik wist wel dat dat ding ooit van pas zou komen! Hij was reteduur maar god, wat ziet dat er professioneel uit!) en ben trots op mezelf. Ik doe precies wat Nigella schrijft en zet de kookwekker op 1 uur. Ik ga snel terug naar mijn sims en laat ze "koken" leren, zij willen vast ook zo'n pan en hoe sneller ze leren koken, hoe sneller ze op mij gaan lijken. Althans, vandaag dan, vanwege die pan.

14.30 uur
De kookwekker gaat af, ik roer door de rode kool en zet de kookwekker op nog een uur. Mijn sims leren inmiddels al aardig koken en als beloning geef ik ze een nieuw gasfornuis. Wel vreemd is dat mijn mannelijke sim (Alec Eenling), nadat hij was ontvoerd door een ufo tijdens het "sterren staren", een hele dikke buik gekregen heeft. Er gaat nog geen lampje branden en ik sim vrolijk verder en neem nog een Ibuprofen.

15.30 uur
De kookwekker gaat weer af, ik roer door de rode kool en zet de kookwekker nog maar eens op een uur. Tenslotte zegt Nigella dat deze kool nooit TE gaar kan worden, dus wat kan mij het schelen. Mijn sim Alec Eenling is inmiddels chefkok, maar moet iedere 3 minuten naar het toilet en loopt rond in een soort positiejurk. Ik bedenk me dat positiekleding voor mijn huidige postuur misschien ook wel een goede oplossing is en sim vrolijk verder.

16.30 uur
De kookwekker gaat weer af, ik roer door de rode kool en krijg een hartverzakking. Het is al half 5 en ik heb nog niets gedaan behalve boodschappen, rode kool in een pan gemieterd en met mijn sims gespeeld! Is dit een voorbode van mijn toekomstig dagelijks leven? Ik haal de pan van het vuur (Nigella zei 2 uur, ik heb 3 uur gedaan, het moet goed zijn nu toch?), zeg dag tegen sim Alec en zijn dikke buik en zet snel een wasmachine aan, ruim wat post op en haal de vaatwasser leeg.

17.00 uur
Het is toch wel raar dat die sim zo'n dikke buik heeft. Zal ik toch nog even..? Nee, ik doe het niet, je kan als werkloze niet de hele dag achter de computer zitten zeg!

17.05 uur
Oké, ik heb geen ruggengraat en ben liever lui dan moe en bovendien heb ik hoofdpijn, dus hoef je geen huishoudelijk verantwoorde dingen te doen vind ik. Manlief beaamt dit en ik ben al mijn principes direct vergeten. Daar verschijnt sim Alec weer op mijn beeldscherm en ik stop 'm in de douche.

17.25 uur
Aahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Mijn sim is ontploft!!! Er is een groene beebie uit zijn buik gekropen! Ja, een GROENE! Geen idee wat ik hier mee aan moet, noem ik het onderkruipsel Pebbles (poezenbeest met dezelfde naam is het hier niet mee eens, maar ik negeer het gemiauw en zet door). Pebbles produceert groene luiers (jak!) en mijn sim is trotse vader van een half alien-half sim geworden. Het feit dat deze Alec samenwoont met de verschrikkelijke sneeuwman die ik mee heb genomen uit de bergen (genaamd: Grootpoot, maar dat was niet mijn eigen inbreng) maakt dit een raar gezin. Ik krijg er geen genoeg van en speel nog een uurtje door.

18.35 uur
Ik maak bami met het restje satésaus dat ik uit het doosje heb kunnen redden. Het smaakt, behalve naar satésaus, nergens naar en op de vraag waarom ik geen rode kool heb gegeten, kan ik antwoorden dat ik het draadjesvlees nog moet maken! Daar had ik toch geen tijd voor vandaag! Jeeeezus, dat snapt toch iedereen?

19.00 uur
Ik ben klaar met mijn sims. Het is een stom gezin en ik wil er niets meer mee te maken hebben. Slecht voor mijn image. Ik neem een nieuw gezin, geef ze een nieuw huis en heel veel geld (lang leve de cheats) en sluit de computer af. Zin om een verslag van mijn zoveelste dag als werkloze te schrijven heb ik niet meer en ik besluit een boekje te gaan lezen.

21.25 uur
Kut. Ik ben vergeten oom H. te bellen en tante nummer 4, W.. Dat had ik aan allebei nog wel zo beloofd. Nou ja, ik had het veel te druk hoor vandaag. H. is nu bij W. aan het eten en het is te laat om ze nog te storen bedenk ik me, dus helaas moet ik dan maar Expeditie Robinson gaan kijken. Ik bel morgen wel.

21.55 uur
Expeditie Robinson is saai. Iedereen maakt ruzie om niks en ik ben blij dat ik niet op zo'n nare expeditie ben en bedenk me dat ik morgen "Sims op een onbewoond eiland" ga kopen. Kan ik mijn eigen Expeditie Robinson spelen en kijken of ik er geschikt voor zou zijn. Ben benieuwd. Hoewel Expeditie Robinson saai genoeg is om er bij in slaap te vallen, maak ik toch warme choco want ik wil snel slapen en morgen vroeg op. Ik moet een hoop doen dus een goeie nachtrust kan geen kwaad.

22.00 uur
Ik brand mijn tong aan hete choco, en maak plannen voor morgen. Het belooft een drukke dag te worden:

08.00 uur - 09.00 uur
Opstaan, nieuws checken, douchen, aankleden, opmaken
09.00 uur - 10.00 uur
Ontbijten, verslagje schrijven, bij D. polsen voor lunch
10.00 uur - 11.00 uur
Naar bank, schoenmaker en Free Record Shop (ja sorry hoor, ik moet en zal de "Sims op een onbewoond eiland" hebben!)
11.00 uur - 12.15 uur
Administratie doen, abonnementen van tante opzeggen, tandarts bellen
12.30 uur - 13.30 uur
Lunchen met D. (hoop ik), volstrekt onverantwoorde vette maaltijd naar binnen werken en spijt krijgen
13.45 uur - 17.00 uur
Schoenen opruimen uit de woonkamer, draadjesvlees strikt volgens recept Blue Band kookboek bereiden en in hippe plan pleuren, eettafel opruimen, gezellig maken in huis, oom bellen, tante mailen, ondertussen staat draadjesvlees dan hopelijk te pruttelen
17.30 uur - 18.00 uur
Bedenken waarom ik de enige ben die niet fatsoenlijk draadjesvlees kan maken, manlief dwingen het toch lekker te vinden en stug door eten
18.00 uur - onbekend
Ter vrije besteding, misschien wel met mijn nieuwe sims spelen (jaaa!) en knuffelen met manlief (ook jaaa!)

Moe van het maken van al deze plannen, zak ik weg in diepe slaap waarin ik droom dat ik een rog vang op een onbewoond eiland en die niet op durf te eten vanwege zijn lief gezichtje. Ik sterf van de honger en heb geen bereik met mijn mobiele telefoon dus niemand vindt me ooit en mijn overblijfselen worden opgeknaagd door heremietkreeftjes.

Pffff.... Ik en mijn hersenen draaien overuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Free Hit Counter